Set consells per derrotar l’angoixa de la selectivitat


Els experts recomanen: allunyar-se del telèfon, dormir bé, menjar sa, fer exercici i organitzar el temari per franges horàries. Per al dia de la prova: Portar rellotge, llegir molt bé les preguntes i deixar per al final les qüestions més difícils.

selectivitat examen aula

Prop de 200.000 estudiants espanyols (més de 30.000 a Catalunya) estan a punt d’afrontar una nova edició dels exàmens de selectivitat. Malgrat que l’any passat van aprovar la prova el 92,39% dels alumnes, segons dades del Ministeri d’Educació, cada any es repeteixen l’angoixa, la por de quedar-se en blanc i l’estrès. A continuació, set consells per sobreviure a la selectivitat:

1 Allunyar les distraccions. El principal enemic és el telèfon mòbil. Els distractors són “enemics de la concentració”.

2 Descansar durant les nits i portar una alimentació saludable. Totes dues coses garantiran al cos una energia suficient per afrontar la situació.

3 Concretar quins temes s’estudiaran a cada franja horària per evitar la dispersió.

4 Repassar per sobre els continguts estudiats durant el dia. Això s’ha de fer al final de la jornada o a primera hora de l’endemà.

5 Fer descansos de 15 minuts de forma regular i provar de buscar espai per fer exercici físic, que ajuda a cansar el cos i garanteix un més repòs durant la nit.

6 Desfogar-se amb un especialista si apareix l’angoixa o l’ansietat. La percepció de la prova no ha de ser respondre al que un creu que s’espera d’ell, una cosa que dispara l’estrès, sinó senzillament la d’un desafiament, o un repte, que en el pitjor dels casos tampoc no impedirà cap vocació.

7 Per al dia de la prova: Portar rellotge per controlar el temps, llegir molt bé les preguntes i deixar per al final les que resulten més difícils

Aquestes són algunes de les recomanacions que donen experts com la professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Modesta Pousada, o la professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació i doctora en psicologia de la UOC, Amalia Gordóvil.  

Els primers a fer-la seran els estudiants d’Aragó, Castella i Lleó, Comunitat de Madrid, Navarra, Comunitat Valenciana i les Illes Balears, que començaran el 5 de juny. Els últims seran els de Galícia, Catalunya i Andalusia, que la faran una setmana més tard, els dies 12, 13 i 14 de juny.

Gordóvil ha explicat que “la por del fracàs i un alt grau d’exigència amb un mateix” poden generar una por paralitzant i per afrontar-ho ha aconsellat “prendre’s uns minuts per respirar, començar per la pregunta més fàcil perquè ajuda a rebaixar l’ansietat” i tenir pensaments realistes com “faré tot el possible perquè surti bé” o “m’he preparat bé”.

EL PERIÓDICO

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: