El pa, un aliat contra l’obesitat infantil


Et vols aprimar? No eliminis el pa de la teva dieta

Encara hi ha la falsa creença que el pa està relacionat amb l’augment de pes. Però el pa no només no engreixa; sinó que, segons els experts, està demostrat que, consumit diàriament, afavoreix la pèrdua de pes; ja que amb prou feines conté greix i, no obstant això, sí que aporta moltíssims nutrients essencials per a la nostra salut. És que no ha estat sempre el pilar fonamental de la dieta mediterrània?

Mengem menys pa del recomanat

I, no obstant això i malgrat la seva importància, el consum de pa a Espanya està molt per sota dels 220-250 grams diaris recomanats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS); exactament, uns 150 per persona -i en descens-, segons dades de la Federació Espanyola d’Indústries de l’Alimentació i Begudes (FIAB).

El motiu és que moltes persones decideixen excloure o reduir el pa de la seva dieta, fonamentalment, perquè creuen que amb això aconseguiran mantenir els quilos a ratlla. Una cosa amb el que els experts en nutrició no estan per res d’acord. “La forma més saludable de perdre pes és amb una dieta hipocalòrica, variada i equilibrada, amb la quantitat adequada d’hidrats de carboni i greixos, reduint les racions, però mantenint les proporcions i acompanyada d’activitat física”, explica Carolina Muro, directora de la Unitat de Nutrició de FIAB.

Poder saciant

De fet, diversos treballs de gran solidesa, com el coordinat per la doctora Carmen Gómez Candela per a la campanya Pa cada dia, i en la qual s’analitza la influència del pa en dietes d’aprimament hipocalòriques, corroboren com les dietes amb més èxit són aquelles en què s’inclou la ració de pa recomanada. Així, descriuen com, durant l’estudi, les persones sotmeses a dietes sense pa eren més proclius a saltar, ja que el seu consum augmenta la sensació de sacietat i, per tant, ajuda en la pèrdua de pes -més encara si es tracta de pa integral-. Per això, els experts insisteixen en la importància que, tant el pa com els cereals, formin part de la dieta habitual tant de la població sana com amb excés de pes.

Aliat contra l’obesitat infantil

També les xifres parlen en el cas de l’obesitat infantil, segons recull l’estudi Hàbits alimentaris, ingesta d’energia i nutrients i patiment de sobrepès / obesitat en escolars espanyols, on es confirma que els nens que mengen més pa presenten menys problemes de pes; alhora que s’aporten nutrients essencials per al seu desenvolupament com més quantitat de vitamina B1 i iode (importants per al funcionament del sistema nerviós), més àcid fòlic (ajuda a la protecció cardiovascular i millora la funció mental) o més zinc (per reforçar el sistema immunitari).

HOLA.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: