12 coses que mai li hauríem de dir a un mestre


12 coses que mai li hauríem de dir a un mestre 01

WeAreTeachers va preguntar a 170.000 educadors a traves de la seva pàgina de Facebook, “Què et diu la gent o et pregunten sobre l’ensenyament que et fa tornar boig?” Tenien unes quantes lliçons per compartir. Treu el teu llapis i el quadern, i escolteu. Aquí hi ha 12 coses que mai, però mai, has de dir als mestres. Ni al seu veí que és un mestre, ni al seu germà. Simplement no ho facis.

1. “Tots hem anat a l’escola, llavors, no som tots una mica experts sobre el tema?”

Umm, no!!!! Ben segur que alguna vegada has estat malalt, Això et transforma en un un metge?

no dir 01

2. “Quan em retiri, vull fer alguna cosa, que crec que podria fer classes”

L’ensenyament no és un passatemps, com la jardineria o jugar golf. Ensenyar en una escola probablement farà que el teu antic lloc de treball et sembli que era com estar de vacances.

no dir 02

3. “Alguna vegada has pensat en fer les classes més divertides?”

No, faig tot el possible perquè siguin tant avorrides com pugui …

no dir 03

4. “Si realment et preocupessis pels nens, no et preocuparies pel sou”

Estimo els meus alumnes. M’encanta ensenyar. També m’encanta ser capaç de mantenir la meva família i d’alimentar els meus fills.

no dir 04

5. “Si gestionessis bé el teu temps a l’escola, aposto a que no necessitaries planificar les classes els caps de setmana”

D’acord, estic una mica ocupat en l’escola. Ensenyo i treballo amb els estudiants gairebé tots els moments del dia. Treballar 20 hores a la setmana fora de l’escola, és normal per a mi.

no dir 05

6. “Mai seràs de veritat un gran mestre fins que tinguis els teus propis fills”

En realitat, sí que ho seré. La relació entre professor i alumne és molt diferent de la de pare i fill.

no dir 06

7. “Per què els fas llegir i escriure tant? Per què ets tant dura en les qualificacions?”

Perquè és la meva feina. I perquè els meus estudiants són aquí per aprendre. Perquè necessitaran aquestes habilitats per sobreviure en el món. Quantes raons més  vols que et digui?

no dir 07

8. “Jo pago els impostos en aquest districte, de manera que tècnicament treballes per a mi”

Ho sento, no som els teus servents. Així no és com funciona. Els impostos suporten els béns i serveis públics com ara, la policia, els parcs, i sí, les escoles públiques, per a tota la comunitat en el seu conjunt. I, per cert, els mestres també paguen impostos.

no dir 08

9. “Ohh, ensenyes en una escola bressol, ha de ser divertit. Dibuixant i cantant tot el dia”

Sí, la meva vida és com una pel·lícula de Disney. Cantant, els nens i els animalets de la selva corren feliços. En realitat, a la llar d’infants, ensenyem als nostres estudiants l’alfabetització fundacional i matemàtiques, així com les habilitats socials i emocionals que necessiten per superar amb èxit el futur de la seva vida estudiantil.

no dir 09

10. “Per què ets tan estricte? Són només nens”

Hi ha un munt de temps per riure i per divertir-se a la meva classe. Les regles i la rutina no només són necessàries, ajuden als nens a sentir-se segurs, protegits i valorats en sala classe.

no dir 10

11. “No pot ser tant difícil? Tens tot l’estiu lliure”

Les vacances d’estiu és un dels avantatges de triar la docència com a carrera. Però tingues en compte, no és tot l’estiu, em passo una bona part desenvolupant i planificant el currículum. I durant l’any escolar és normal treballar 12 hores al dia durant tota la setmana i almenys un dia de cada cap de setmana. Si ho sumes tot, els nostres dies de vacances són gairebé iguals.

no dir 11

12. “L’ensenyament és agradable, però no vols tenir més èxit i guanyar més diners?”

Ensenyo perquè vull que el món canviï. Ensenyo perquè el que faig cada dia és important per als nens. Fer això, des del meu punt de vista, és molt semblant a tenir èxit.

no dir 12

Traduit del blog: WeAreTeachers

12 coses que mai li hauríem de dir a un mestre

Deixa un comentari

