15 coses que al teu fill adolescent li encantaria que sabessis


adolescente

1. Respecta’m. Jo sóc la meva pròpia persona, no només el teu fill. Potser de vegades tingui opinions diferents de les teves. Altres vegades tindré ganes, simplement, de ser el teu nen . Respétame de les dues formes.

2. Segueixo volent poder divertir-me amb tu i sentir que a casa estic segur i feliç. Així que somriu.

3. Necessito prendre algunes decisions per mi mateix, i potser també cometre els meus errors. No facis meva feina ni em treguis de tots els problemes. No tens per què ser millor que jo en tot. No siguis condescendent; no tens per què impartir-me teva saviesa i experiència cada vegada que tingui un problema. Si us plau, deixa que jo et demani ajuda. Si no te la demano, potser vull solucionar per mi mateix. Déjame que despotrique i no em donis consells. A vegades, és just el que necessito, deixar-lo anar tot i que tu m’escoltis.

4. De vegades, estaré de mal humor i frustrat. Deixa que passi (però no permetis que sigui mal educat amb tu, això mai està bé). Potser sigui només un estat d’ànim o alguna cosa passatger per al que encara no estic preparat. Si no et poses a fer coses al meu voltant i no m’interromps o intentes resoldre a la primera, potser em senti prou còmode per explicar les coses.

5. Confia que faré el meu treball. Si no, pots ajudar-me a gestionar el temps, però no pensis que no puc fer-ho si no t’he donat motius per a això. No donis per fet que no puc ocupar-me de les meves coses només per la meva edat. Creu en mi.

6. Està molt bé quan em demanes que t’expliqui el que estic aprenent o que t’expliqui en el que sóc bo. No has de ser un geni en la programació d’ordinadors perquè et pugui ensenyar algunes coses xules, per exemple. Digues si et sembla bé, i puc ensenyar aquestes coses des del principi.

7. No m’agrada el teatre, i em sorprèn el molt que t’agradi a tu. Et sembla malament tenir a aquest alien llunàtic al teu casa ?

8. Si no t’agraden els meus amics, sembla que no confies en el meu criteri o que creus que sóc un estúpid en els meus eleccions. O les dues coses. Preguntin què m’agrada d’ells, quines coses ens agrada fer junts o qui és l’últim amic que he fet. Obre més la teva ment. Si, tot i així, consideres que els meus amics són una mala influència, et necessito al meu costat molt més.

9. A vegades em sento completament aclaparat i necessito evadir-me una estona. No m’estic convertint en un cuc i no em quedaré a la meva habitació mirant una pantalla durant la resta de la meva vida. Potser només la resta de la tarda.

10. Analitzaré amb tu a cada pas que m’obliguis a donar i que vagi en contra dels meus interessos: fer exercici, fer els deures, escriure una nota d’agraïment, tocar el piano, demanar perdó a la meva germana, dutxar-me, posar-me desodorant .. . tantes i tantes coses . Així i tot, crec que m’has de obligar a fer-ho. Sé que em sentiré millor si suo i em dutxo cada dia, si estudi i demà demostro que estic preparat, i això i allò altre. Ho sé! Però, si us plau, no em t’atabalis. Potser no sóc capaç de fer directament el que hauria. Necessito que m’ho recordis, encara que em queixi. Tu segueix recordant les coses.

11. Explica’m els motius de les teves crítiques i càstigs. Em fa por si no entenc alguna cosa que ha fet que t’enfadis molt amb mi. De vegades, més que una reny, el que necessito és una abraçada o abraçada. Sobretot quan semblo més 1 porc espí que un cadellet.

12. Necessito tenir les meves pròpies bromes amb els meus amics sense explicar-te. És així com vam connectar. No tens per què involucrar-te en cada aspecte de la meva vida perquè jo et segueixi volent i necessitant.

13 Si la meva vida social et sembla excessiva, potser has de obligar-me a agafar-me unes petites vacances. No obstant, la majoria de les vegades, el que necessito és reflexionar sobre com equilibrar la vida online i la vida real. Ara tinc l’oportunitat d’aprendre’l, amb la teva ajuda . Si em limito a baixar les persianes ja tancar a casa sense internet, no podré aprendre a edificar una vida normal a través dels teus consells. Pren-t’ho amb calma i deixa que t’expliqui el que passa. Parla les coses amb mi. Preguntin més i digues-me menys.

14 Potser et ve de gust passar l’estona amb mi, sobretot si et sents estressat. Podem anar al parc o prendre un gelat. No està gens malament això de fer alguna cosa junts de tant en tant sense discutir ni intentar resoldre res.

15 M’agrada que pensis que sóc divertit. O interessant. O genial. De fet, em preocupa el que pensis de mi. Si us plau, digues-me alguna cosa específica de mi que t’agradi, perquè, de vegades, jo no sóc capaç de trobar per mi mateix. Segur que poso els ulls en blanc, però les teves paraules i el teu criteri m’importen, i ho tindré en compte: el bo i el dolent. El guardaré com un tresor, encara que perdi les claus, la cartera i la identificació. La qual cosa probablement passi. Més d’una vegada. Ho sento.

I hi ha una altra cosa superimportant que hauries de saber: el fet que les meves opinions sobre això o sobre qualsevol cosa canviïn demà mateix no vol dir que no les defensi avui intensament. Recorda que t’estimo. I recordeu que tu també em segueixes estimant.

Traducció de Marina Velasco Serrano

Escrit per  al Huffington Post

15 coses que al teu fill adolescent li encantaria que sabessis

Deixa un comentari

