Excuses d’alumnes a l’Escola 2.0


Yo no he sido bard fundicion pincipe de asturias

Tinc molt clar que parlar de 2.0 no és el mateix que fer-ho d’aules on s’han deixat caure portàtils, PDI o tauletes tàctis. Tinc força clar que el model habitual de transmissió no s’ha vist modificat en la majoria d’ocasions però, el que sí que he observat és una evolució “tecnològica” de les excuses més habituals que presenten els alumnes al arribar a l’aula o a l’hora de realitzar les activitats (que, en el meu cas,  és una plataforma educativa anomenada  Schoology  que ha substituït al meu estimat  Edmodo  del curs passat) per justificar que no han fet els deures. És per això que porto un parell d’anys recopilant-ne algunes. Unes excuses que em permeto penjar a continuació. No crec, per cert, que hi hagi cap docent que utilitzi les TIC a l’aula que no s’hagi trobat mai amb alguna d’aquestes.

Post de XARXATIC

Imatge ¡Yo no he sido!

Per cert, cada un dels alumnes disposa d’un netbook i en més d’un 90% connexió a Internet en els seus domicilis (a més de disposar d’altres equips informàtics).

Som-hi! …

No em funcionava el netbook i, per això, no he pogut fer les tasques

Bonica excusa si no fos perquè a l’utilitzar una plataforma en línia es poden fer les activitats / tasques des de qualsevol equip connectat a internet.

Ho he enviat en diverses ocasions i no sé per què no s’ha enviat

Curiosament resulta que quan es fa la prova a l’aula funciona a la primera. És xocant la situació. Unes activitats que es registren sempre com “lliurades” no es perden en el “núvol”. Encara menys, quan aquestes activitats les perden els mateixos alumnes de forma habitual.

No recordava la direcció de la Wikipedia

Aquesta és de les més surrealistes. Una alumna de segon d’ESO que no podia fer les activitats perquè no recordava l’adreça web de la Wikipedia. Tan malament explico perquè algú faci servir com a única font d’informació la Wikipedia? Es fa necessari restringir tant la font d’informació? Suposo que va ser la primera excusa que se li va passar pel cap (o això espero).

No em funciona internet i, per això, no he pogut realitzar les activitats ni repassar el que s’ha explicat

Podria disculpar la situació si no fos per tenir el mateix curs al seu germà que no havia tingut problemes en accedir al material ni en realitzar les activitats. Suposo que internet només funciona per al major de la casa. Privilegis informàtics de ser el fill gran.

Els meus pares no saben com enviar el que ens has demanat

Aquesta excusa ja és de traca. Vaig acompanyar la resposta a aquesta informació amb un missatge als pares sobre els beneficis, vistes les ganes que posaven, que suposaria per a ells la matriculació a l’ESO.

No m’ho havia apuntat a l’agenda

Quan no s’apunta a l’agenda cosa que, per cert, està en un calendari dins la plataforma (d’accés fàcil i sempre actualitzat) hi ha alguna cosa que no s’entén. Més encara quan l’alumne que t’ho comenta no té agenda en paper per haver perdut la primera setmana de curs.

No em funciona el Word. Em diu que no és una còpia vàlida i em fa por que em posin virus

Excusa bàsica del qual no ha prestat gens d’atenció quan vas obligar a tota la classe a instal·lar LibreOffice i que, curiosament, té l’ordinador ple de programes que la instal·lació li ha suposat l’aparició de nombrosos popups en la navegació i una lentitud en l’arrencada considerable . Això sí, instal·lar Ares o un altre tipus de programa per baixar-se “coses” d’internet no li ha suposat cap atac de virus o malware.

Han desaparegut les excuses del “m’ho he oblidat a casa”, “no vaig tenir temps” i altres tan gastades com les anteriors per aparèixer algunes que s’adapten als nous temps. Uns nous temps que permeten noves excuses per justificar l’injustificable.

[Infografia] Ahir i avui a l’escola

infografa ayer y hoy en la escuela

Anuncis

Deixa un comentari

