Mirar pantalles abans de dormir provoca insomni.


llegir al llit amb pantalla lluminosa 003

Un estudi va confirmar que la utilització d’aparells amb pantalles lluminoses, abans de dormir, provoca insomni. Aparells com tauletes tàctils, llibres electrònics, ordinadors i altres, eviten que l’hormona que regula els cicles del son treballi correctament.

És un hàbit comú entre els universitaris utilitzar el nostre mòbil per revisar el nostre compte de Facebook o Twitter i fer-ho fins a l’últim moment del dia. Fins i tot ho deixem a prop del llit, a la tauleta de nit, per estar al cas dels missatges o notificacions que puguin arribar durant la nit, o simplement per usar-lo com alarma al matí següent.

Tanmateix, el nostre mòbil podria ser el causant del nostre cansament. Això diu el Rensselaer Plythenic Institute de Nova York, on un grup d’investigadors universitaris, liderats per la brasilera Mariana Figueiro, es van encarregar d’elaborar un informe que dóna compte de l’impacte que tenen els aparells tecnològics en el somni dels que els fan servir.

“L’ús de qualsevol aparell amb pantalla lluminosa abans d’anar a dormir, provoca insomni”. Això és el que va concloure el recent estudi, que tractava d’analitzar si l’exposició durant un relativament llarg període a pantalles de TV, ordinadors, mòbils i tauletes afecten els nostres nivells de creació de l’hormona que regula el nostre somni: la melatonina.

Les pantalles emeten una llum brillant, que és la causant de provocar insomni o interrupció del son durant a nit. Concretament, estar exposat davant de la pantalla de qualsevol d’aquests aparells, durant aproximadament unes dues hores abans d’anar a dormir, provoca una reducció d’aquesta hormona en un 22%.

Llegeix també: viure de nit i dormir de dia

Per a la realització de l’estudi, un grup de persones va ser exposat a les pantalles que posseïen la major lluminositat possible. Van ser dividits en tres grups. En un dels grups, van utilitzar lents blaves, que augmentaven l’efecte, en el segon, van utilitzar uns de color taronja, que el disminuïa, i el tercer grup no va utilitzar cap tipus de lents.

L’estudi realitzat pels universitaris concloure que el temps i la distància de l’exposició alteraven l’efecte d’aquestes pantalles en el somni , per la qual cosa recentment a partir de la utilització durant aproximadament dues hores, l’efecte és notable.

Llegeix també: Condemnats a l’ús del mòbil?

Mariana Figueiro explicar que “els nivells de llum i durada de l’exposició determinen l’impacte de les tauletes tàctils en la supressió de melatonina”. Va afegir que, gràcies a aquest estudi, els fabricants de pantalles podrien determinar com els seus productes afecten els sistemes que regulen els cicles circadians. “Un pas en la direcció correcta seria la regulació de l’estimulació circadiària per incrementar o disminuir segons el moment del dia – amb configuracions específiques de tipus de llum per promoure menys estimulació durant la tarda, i preparar així per a una millor nit de somni[. ..] i més estimulació al matí, per generar alerta “.

La melatonina és una hormona produïda solament durant la nit, per la glàndula pineal i aquesta gestació s’ha de gestar en la foscor, per la qual cosa, un parell d’hores abans de dormir, t’aconsellem apagar totes les pantalles que tinguis al teu voltant.

per  Nicolás García

Article publicat originalment el 17/09/2012 en pro-universitarios.com

llegir al llit amb pantalla lluminosa 004

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: