Augmenten les evidències que menjar xocolata no engreixa.


Una recent investigació va revelar que les persones que mengen xocolata regularment tendeixen a ser més primes.

Les troballes provenen d’un estudi en què van participar unes 1.000 persones als Estats Units, a qui se’ls va vigilar la dieta, la ingesta de calories i l’índex de massa corporal (IMC), que és considerat una eina per mesurar l’obesitat.

Aquells que van menjar xocolata un parell de vegades a la setmana van acabar sent més prims, de mitjana, que els que només ho menjaven de tant en tant.

Els científics consideren que tot i que la xocolata conté un gran nombre de calories, també posseeix ingredients que poden afavorir la pèrdua de pes en lloc de sintetitzar els àcids grassos.

Per això, l’estudi – publicat a la revista acadèmica Archives of Internal Medicine – relaciona el consum regular de xocolata regular amb un menor índex de massa corporal.

El vincle es va mantenir fins i tot quan altres factors, com la quantitat d’exercici, es van prendre en compte.

Llegiu també: esmorzeu pastís de xocolata per a perdre pes

Antioxidants

“La composició de les calories, i no només el nombre d’elles, influeix en determinar l’impacte final que l’aliment tindrà en el pes ”  Beatrice Golomb, investigadora

Pel que sembla, per a romandre prim, el més important és la freqüència amb què es menja xocolata, i no quant es menja. L’estudi no va trobar cap relació amb la quantitat consumida.

Segons els investigadors, la probabilitat que les seves troballes es deguin a una casualitat és només una de 100.

L’autora principal és la doctora Beatrice Golomb, de la Universitat de Califòrnia a San Diego: “Les nostres troballes són una aportació a les dades prèvies que indiquen que la composició de les calories, i no només el nombre d’elles, influeix en determinar l’impacte final que l’aliment tindrà en el pes “.

Aquesta no és la primera vegada que els científics suggereixen que la xocolata pot ser saludable. Altres estudis recents han afirmat que la xocolata pot ser bo per al cor.

Llegiu també: La xocolata protegeix al cor

El consum de certs tipus de xocolata s’ha relacionat amb alguns canvis favorables en la pressió arterial, la sensibilitat a la insulina i els nivells de colesterol.

I la xocolata, el fosc en particular, conté antioxidants que poden ajudar a absorbir els radicals lliures, que són químics inestables que poden danyar les nostres cèl · lules.

Compte!

Aquesta no és la primera vegada que els científics suggereixen que la xocolata pot ser saludable

Golomb i el seu equip creuen que els compostos antioxidants poden millorar la massa muscular i reduir el pes. Com a mínim els estudis amb rosegadors així ho confirmen.

Ratolins alimentats durant 15 dies amb catechinas (un antioxidant present en la xocolata negra) van millorar el seu rendiment en l’exercici i presentar canvis notables en la seva composició muscular.

Ara calen assaigs clínics per comprovar si en els éssers humans passa el mateix.

Però abans que surti corrents a menjar-se una barra de xocolata, ha de saber que encara hi ha moltes preguntes sense resposta. I en vista de la manca de proves concloents, els experts aconsellen cautela.

Si bé no hi ha cap mal en permetre un capritx com la xocolata de tant en tant, menjar en excés pot ser perjudicial, ja que sovint conté una gran quantitat de sucre i greix.

Si el que vol és una dieta saludable, és millor que esperi. Per ara el més probable és que les fruites i les verdures fresques li atorguin més beneficis.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: