T’ACLARIM ELS 10 MITES MÉS POPULARS SOBRE LA SALUT

PORTES TOTA LA TEVA VIDA ESCOLTANT LES MATEIXES HISTÒRIES PERÒ NO SAPS SI SÓN VERITAT.

NO PATEIXIS, AQUÍ T’AJUDAREM A ACLARIR ALGUNS MITES.

VIGILA: ET POTS PERDRE LA MEITAT DE LA VIDA CUIDANT-TE DE COSES QUE NO SUCCEEIXEN!

Un recull de remeis casolans i populars davant de problemes de salut freqüents que no precisen de tractament mèdic si es practiquen els remeis apropiats. Què fer quan fa mal la panxa, quan es té febre, o tos, o surt un hematoma...

Els remeis de l’àvia (pdf)

La informació de boca a boca no és exactament la més fiable, però alguna cosa en nosaltres fa que moltes vegades creiem el que ens estan dient, com a conseqüència ens anem tornant una mica paranoics i anem creant la nostra enciclopèdia mental basada en anècdotes. En el camp de la salut, aquest xafarderia esdevé un breu manual creat per suposicions alienes i deduccions pròpies, que no tenen fonament científic. Tot i la constant recerca del món actual per respostes amb suport empíric, una part de nosaltres segueix sent mítica i fabulosa.

Ja que la llista de mites pot arribar a ser d’una longitud inimaginable, investigacions realitzades ens permeten aclarir-te els mites més populars que aborden des de remeis casolans, mitges veritats, prohibicions sense fonament, i contes d’abans, més vells que el més vell que et puguis imaginar.

REMEIS CASOLANS

Un got de llet tèbia abans d’anar a dormir t’ajudarà a dormir millor i més ràpid

Més que una veritat, és un efecte placebo sobretot per als nens. La llet té un aminoàcid anomenat triptòfan el qual té un efecte sedant però perquè aquest efecte es produeixi caldria consumir galons de llet. Metges asseguren que l’efectiu és crear una rutina per anar calmant als nens abans de dormir, si prendre un got de llet tèbia abans d’anar a dormir és part d’aquesta rutina, ajudarà d’aquesta manera com un placebo.

El singlot es treu a través d’un ensurt

També hauràs escoltat altres remeis com prendre un got d’aigua a l’inrevés, aguantar la respiració i alguns més que no han estat comprovats científicament. El que sí que s’ha aconseguit justificar és una solució que data dels anys seixanta i consisteix a consumir una culleradeta de sucre blanca granulada. Els estudis van demostrar que 19 de 20 pacients van mostrar un cessament del singlot.

NO HAS DE …

No pots nedar fins a una hora després de dinar

La realitat és que després de dinar, la sang flueix cap al sistema digestiu per a processar el menjar i es retira momentàniament dels músculs. Contrària a la creença que nedar durant el procés de digestió fa que aquest es talli i pugui produir fins hi tot la mort, el que en realitat succeeix és que el cos no té la força suficient per fer un enèrgic exercici com ja s’ha esmentat anteriorment, la sang flueix d’arreu del cos per concentrar-se en l’estómac. Mentre l’exercici no sigui vigorós (igual que no fem cap tipus d’exercici després de menjar per respectar la digestió) és segur submergir-se a l’aigua després d’haver menjat.

No surtis amb els cabells mullat perquè et refredaràs

Aquest mite és un dels més escoltats i repetits al llarg i ample del món, si bé és cert que un sent més fred quan fa això, no és cert que contribueix a refredar ni tampoc que empitjora un refredat que ja has pescat. En estudis realitzats, a un grup de voluntaris se’ls va inocular un virus de refredat comú a través dels seus nassos, la meitat del grup va romandre en una habitació càlida mentre que l’altra meitat va prendre un bany i va romandre completament mullat en un passadís durant mitja hora, després aquests es van vestir però van quedar amb les mitges mullades durant unes hores més. Al final de l’estudi el grup que va romandre mullat no es va refredar més que aquell que es trobava en un ambient càlid. En conclusió, el sentir fred no té cap impacte en el sistema immunològic.

No llegeixis amb poca llum perquè quedaràs cec

Un altre mite llegendari que ha passat la prova del temps. La veritat és que a falta de bona llum, els ulls es tanquen per procurar veure millor, això cas és un mal de cap però no deixarà danys permanents o irreversibles en la teva vista. Quan els ulls es fan servir exhaustivament bé sigui per estar tot el dia a l’ordinador, per llegir amb poca llum, per veure molta televisió, aquests s’assequen i en molts casos vam començar a veure borrós, però és només temporal, un bon descans farà que aquests es recuperin perfectament. No per aquest aclariment hem d’abusar de la nostra vista, igual que totes les coses en la vida, els excessos no són recomanats, hem d’aconseguir un just equilibri.

La paradoxa del gat i la torrada de Murphy, el gat sempre cau dempeus i la torrada sempre del costat de la mantega, que passa quan es posa una torrada amb mantega a l’esquena d’un gat?

DIUEN QUE …

Si se’t cau alguna cosa que estàs menjant al terra i el reculls ràpid te’l pots menjar

La resposta a aquest mite és que tot depèn de la superfície on cau i no del temps, científics van investigar que quan són pisos de rajoles o de fusta, el menjar reté una gran quantitat de bacteri en el moment que cau però si succeeix en una catifa o pis encatifat aquesta no contreu gèrmens.

Una poma al dia manté el doctor fora de la teva vida

Sí, les pomes són molt saludables, però totes les fruites ho són, unes més que altres. A mesura que es van estudiant els beneficis de cadascuna d’elles, la carrera en salut la van guanyant aquelles riques en antioxidants. En fi, menja’t el teu poma però no et quedis aquí, inclou en la teva dieta les maduixes, gerds, nabius i sobretot les mores que es porten el premi per la seva riquesa en antioxidants i fibra, com a extra, són divines de gust.

Només utilitzem el 10% del nostre cervell

Hi ha una creença que afirma que no utilitzem el 100% de la nostra capacitat cerebral. Estudis han demostrat que no hi ha una àrea del cervell que es trobi completament inactiva, aquest és com un múscul que ha de ser exercit sinó, va perdent habilitat. Si el 90% del cervell no s’utilitza, llavors quan es lesionen certes àrees no ha d’afectar al rendiment. En canvi, no hi ha cap àrea del cervell que pugui ser danyada sense que es perdi alguna habilitat. A més el cervell necessita un enorme despesa energètica en comparació amb la resta del cos consumeix una quantitat d’oxigen i nutrients. Si el 90% d’aquest no fos necessari els humans amb el cervell més petit tindrien grans avantatges per sobreviure, ja que els seus cervells serien més eficients. Finalment, cal acotar que diverses tècniques permeten monitoritzar l’activitat cerebral de persones vives. Aquestes proves han revelat que, fins i tot mentre dormim, totes les parts del cervell presenten algun nivell d’activitat.

Amb l’avançament de la ciència moltes vegades resulta fins hi tot graciós escoltar les creences de moltes persones respecte a temes de salut, més que veritats són tradicions orals que passen de generació en generació: receptes de familiars, cures miraculoses, suposicions inventades … Amb la gran quantitat d’eines que tenim avui en dia, podem tenir cada vegada més sota control la nostra salut, investiga sobre tot allò que escoltis.

Traducció del post “Te aclaramos los 10 mitos más populares sobre la salud” de http://www.esteticaysalud.com.ve

😉

%d bloggers like this: