LA DIETA S’HEREDA: consells i la importància del sopar.

Allò que mengem i com ho fem marcarà els hàbits alimentaris dels nostres fills fins a la seva edat adulta. Per això els pediatres animen a que la família al complet doni exemple d’un estil de vida saludable amb una dieta variada i unes bones pràctiques.

LA DIETA S’HEREDA, un article de Elena Castells
a “Estilos de vida” de la Vangaurda del 23/1/2010

L’obesitat infantil i juvenil constitueix un factor de risc per al desenvolupament a curt termini (a la mateixa infància i adolescència) ia llarg termini (en la vida adulta), de complicacions per patologies ortopèdiques, respiratòries, cardiovasculars, digestives, dermatològiques, neurològiques, endocrines, certes formes de càncer i, en general, una menor esperança de vida.

CONSELLS PER A UNS BONS HÀBITS

Menjar de tot i equilibrat
Com més variada sigui una alimentació, més probabilitats tenim de que sigui equilibrada. Als dos anys el nen pot menjar de tot i des de llavors ha d’aprendre a fer-ho. Com més sabors provi, millor, ja que a major edat serà més difícil i la dieta ha de ser el màxim de variada. És millor evitar barreges (si es fa puré, un dia d’una verdura i un altre d’una altra).

Educar el gust
El nen ha d’aprendre que a tots hi ha uns aliments que ens agraden més que altres. El que no pot ser és que no li agradi tota la verdura o tota la fruita. De vegades, hi haurà de provar més d’una vegada per acostumar al gust i és de gran ajuda l’preparar els aliments de forma atractiva i diversa (verdures bullides, en puré, crues, arrebossades, samfaina, amb arròs …).

Llegeix la resta d’aquesta entrada »

%d bloggers like this: